Σελίδες

Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2014

Επιτέλους βγαίνουν στους δρόμους οι ελληνικές Porsche

Του Δημήτρη Δελεβέγκου 

«Τα τελευταία τρία χρόνια είχαμε δεχτεί από την Ουγγαρία και την Τσεχία ιδιαίτερα δελεαστικές προτάσεις για να μεταφέρουμε εκεί την έδρα μας. Μας είχαν προσφέρει απαλλαγή από φόρους για διάστημα έξι ετών και δικό τους προσωπικό. Ωστόσο το brand Replicar Hellas θα έπαυε να υφίσταται». Τα λόγια αυτά ανήκουν στον διευθυντή πωλήσεων της Replicar Hellas Θανάση Μητσοκάπα, της εταιρείας που με έδρα την Κατερίνη, κατασκευάζει αυτοκίνητα - αντίγραφα (ρεπλίκες) πολυτελών μοντέλων που κυκλοφόρησαν, για πρώτη φορά, λίγο πριν από το 1960. 

Έστω και μεγάλη καθυστέρηση, η ελληνική πολιτεία αφυπνίστηκε, έχοντας, πλέον, πραγματοποιήσει σχεδόν ό,τι απαιτείται, προκειμένου να είναι εφικτή η κυκλοφορία αυτού του είδους των αυτοκινήτων στους ελληνικούς δρόμους. 

Τι είναι το αυτοκίνητο - ρεπλίκα 

Σε μία υπεραπλουστευμένη προσέγγιση, τα οχήματα - ρεπλίκες θα μπορούσαν να παρομοιαστούν με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που διαθέτουν πανομοιότυπα χαρακτηριστικά με τα επώνυμα προϊόντα. Έτσι, τα οχήματα που κατασκευάζει η βιοτεχνία Replicar Hellas «πατούν» στο σασί αυτοκινήτων του θρυλικού σκαραβαίου της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen και σχεδιάζονται επακριβώς όπως τα αυθεντικά μοντέλα με σύγχρονα, βέβαια, υλικά. 

Τα αυτοκίνητα που δημιουργεί- χειροποίητα- η ομάδα της Replicar Hellas είναι πιστά αντίγραφα των Porche 356 Speedster, Carrera Speedster, GT Speedster, 550 Spyder, Carrera Wide Body και Gulf Wide Body. Τα πολυτελή αυτά αυτοκίνητα-ρεπλίκες κυκλοφορούν με το brand της Replicar Hellas (π.χ. RCH 356 Speedster). Οι αγοραστές αγοράζουν συνήθως το kit σημάτων της Porsche, το οποίο τοποθετούν στα αυτοκίνητα. Έτσι αποτρέπεται το ενδεχόμενο άσκησης προσφυγών από τον αρχικό κατασκευαστή κατά της Replicar Hellas. 

Η ελληνική εταιρεία, με επικεφαλής και ιδρυτή τον Ηλία Γαγανέλη είναι η μοναδική στην Ευρώπη που κατασκευάζει το RCH 550 Spyder, την ρεπλίκα της Porsche 550 Spyder που είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά το 1953 στο σαλόνι αυτοκινήτων του Παρισιού. 


«Ένας από τους πελάτες μας στο Μόντε Κάρλο, είχε παραγγείλει ένα 550 Spyder, για να μετακινείται από το σπίτι του στο Καζίνο» σημειώνει ο κ. Μητσοκάπας. 

Η τιμή της βασικής έκδοσης της RCH 356 Speedster ανέρχεται στις 35.900 ευρώ (συν ΦΠΑ), ενώ η αξία της πλήρους έκδοσης των μοντέλων της εταιρείας αγγίζει τις 140.000 ευρώ. Ωστόσο, η εταιρεία έχει τη δυνατότητα να κατασκευάσει φθηνότερες εκδόσεις στο εύρος των 7.000-8.000 ευρώ.

«Πέρυσι το αυθεντικό Porsche 550 Spyder του James Dean πωλήθηκε σε δημοπρασία για περισσότερα από 2 εκατομμύρια λίρες Βρετανίας. Το τίμημα, λοιπόν, των 70.000 ευρώ για την απόκτηση ενός πιστού αντιγράφου του συγκεκριμένου αυτοκινήτου είναι μάλλον μικρό για το κοινό που ενδιαφέρεται για ρεπλίκες» σημειώνει ο κ. Μητσοκάπας. 

Τι αλλάζει με την απόφαση Παπαδόπουλου 

Σήμερα, ένα αυτοκίνητο-ρεπλίκα δεν μπορεί να κυκλοφορήσει στους ελληνικούς δρόμους, αφού το ελληνικό Δημόσιο δεν παρέχει την έγκριση Τύπου. Πλέον, το πρόβλημα αυτό λύνεται με την απόφαση του υφυπουργού Υποδομών Μιχάλη Παπαδόπουλου που προβλέπει την χορήγηση έγκρισης Τύπου από το ελληνικό Δημόσιο. Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί είναι το γεγονός ότι τα οχήματα αυτά, παρότι λαμβάνουν έγκριση Τύπου από το Δημόσιο ξένων κρατών, δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν στην Ελλάδα. 

Όπως αναφέρουν κύκλοι του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, την υπουργική απόφαση, που αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή το προσεχές διάστημα- θα διαδεχτεί η έκδοση τεχνικών εγχειριδίων που θα ορίζουν τις ακριβείς τεχνικές προδιαγραφές των αυτοκινήτων-ρεπλίκες και τους φορείς πιστοποίησης (Decra, TÜV κτλ). 

Στα σκαριά, επίσης, βρίσκεται η υπουργική απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών Γιώργου Μαυραγάνη που θα προσδιορίζει τα τέλη κυκλοφορίας που θα επιβάλλονται για αυτού του είδους τα αυτοκίνητα. Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, δεδομένου ότι τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα έχουν ήδη κυκλοφορήσει και ταξινομηθεί, θα υπόκεινται σε τέλη κυκλοφορίας ως εισαγόμενα μεταχειρισμένα. 
Η αγορά των αυτοκινήτων-ρεπλίκες 

Προαπαιτούμενο για την κατασκευή αυτοκινήτων –ρεπλίκες είναι η απόκτηση ειδικής άδειας από το υπουργείο Ανάπτυξης, η οποία χορηγείται αφότου διαπιστωθεί ότι ο κατασκευαστής πληροί μία σειρά προαπαιτούμενων (προδιαγραφές ασφαλείας, ποιότητας, σχεδίασης κτλ). 

Η ζήτηση από Έλληνες για αυτού του είδους τα αυτοκίνητα είναι ιδιαίτερα υψηλή, ενώ, όπως σημειώνει ο κ. Μητσοκάπας στο Capital.gr ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει μεγάλοι ξενοδοχειακοί όμιλοι σε Πελοπόννησο και Κρήτη. «Αναμένουν να τεθούν σε εφαρμογή οι υπουργικές αποφάσεις του κ. Παπαδόπουλου και του υπουργείου Οικονομικού για να προχωρήσουν στην παραγγελία μέχρι οκτώ αυτοκινήτων –ρεπλίκες για την μεταφορά VIP επιβατών» αναφέρει ο κ. Μητσοκάπας. 

Η Replicar Hellas κατασκευάζει, ετησίως, περισσότερα από 30 αυτοκίνητα τα οποία, όμως, εξάγονται σε Αυστρία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και Αγγλία, ενώ αναμένεται μέσα στο 2015 τα αυτοκίνητά της να κυκλοφορήσουν στους δρόμους του Βελγίου και της Γαλλίας.

Πηγή: capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου